Η απόφαση του τερματισμού της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών από τη nova φέρνει νέα δεδομένα στη Super League, καθώς αποχωρεί και ο τελευταίος χορηγός, που πρόσφερε δεδομένα έσοδα στις ΠΑΕ. Λίγα ή πολλά δεν έχει και τόση σημασία πλέον από τη στιγμή που τη νέα σεζόν δεν θα υπάρχουν κι αυτά. Κεντρική διαχείριση σημαίνει, ότι το συνδρομητικό κανάλι έδινε ένα πακέτο 3ο εκ. ευρώ, τα οποία μοιράζονταν οι ΠΑΕ μέσω της Super League αναλογικά. Με βάση την εμπορική τους αξία και με τη βαθμολογική θέση που καταλάμβαναν, εισέπρατταν από 1 εκ. η μικρότερη έως 8 εκ. ο πρωταθλητής Ολυμπιακός.
Με τον τρόπο αυτό οι “μικρομεσαίες” ομάδες είχαν εξασφαλισμένο ένα ποσό που κυμαίνονταν από 1 έως 2 εκ. ευρώ. Για κάποιες ήταν ο μισός (ίσως και παραπάνω) προϋπολογισμός. Ανάλογη κεντρική διαχείριση υπήρχε με τη χορηγία του ΟΠΑΠ μέχρι πριν λίγα χρόνια και όταν σταμάτησε άφησε μεγάλο κενό. Έτσι έμειναν μόνο τα τηλεοπτικά (ως βασική πηγή εσόδων που εξασφάλιζαν 1 εκ. και πλέον), οι χορηγοί φανέλας που εξασφάλιζε κάθε ομάδα (με ποσά που για τις μικρομεσαίες κυμαίνονται στα 200 χιλ.) και τα εισιτήρια των αγώνων με καθαρό ποσό που για τη συντριπτική πλειοψηφία των ομάδων δεν ξεπερνάει τις 100 χιλ. ευρώ το χρόνο. (Εδώ χρειάζεται μια απαραίτητη διευκρίνηση: Το καθαρό ποσό που εισπράττει από κάθε εισιτήριο είναι μικρότερο του 50% της αξίας που αναγράφεται σ’ αυτό. Το υπόλοιπο είναι φόροι και κρατήσεις υπέρ τρίτων).
Γίνεται εύκολα κατανοητό τι σημαίνει για μία ΠΑΕ που υπολογίζει έσοδα 1,5 εκ. ευρώ για να βγάλει πέρα τη χρονιά, να χάσει το 1 εκ!!!
Οι μεγάλες ομάδες θα βρουν τηλεοπτική στέγη και θα καλύψουν το οικονομικό κενό που δημιουργείται. Ακόμα και στην περίπτωση που το ποσό είναι μικρότερο από τα 6 – 8 εκ. των προηγούμενων ετών, δεν θα “πονέσουν” όσο οι μικρές, γιατί έχουν κι άλλες πηγές (Ευρωπαϊκά παιχνίδια, περισσότερους και ισχυρότερους λοιπούς χορηγούς κ.α.) εσόδων που ξεπερνούν κατά πολύ τα τηλεοπτικά.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι φέτος αρκετές ομάδες αγκομαχούσαν οικονομικά σε περιπτώσεις καθυστέρησης καταβολής δόσης της nova, γίνεται κατανοητό τι θα σημάνει για τις ΠΑΕ η κατάρρευση της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών.